pátek 27. září 2019

Růže bílá, černý les - Eoin Dempsey


Název: Růže bílá, černý les
Originál: White Rose, Black Forest
Autor: Eoin Dempsey
Žánr: Historický román
Počet stran: 266

Anotace
Píše se rok 1943. V letech před Hitlerovým vzestupem k moci byl domek Gerberových plný smíchu a štěstí. Ale to je minulost. Franka je nyní sama, otec i bratr jsou ztraceni ve víru války a ona sama nemá důvod žít.
Pak však v lese objeví tělo parašutisty v uniformě Luftwaffe. Rozhodne se neznámému pomoci, ale brzy zjistí, že není tím, za koho se vydává. Dokáží k sobě najít cestu a důvěru, když je proti nim gestapo i sama příroda?
Více o knize na cbdb.cz

Dlouho jsem přemýšlela co o téhle knize napsat. Anotace mě navnadila na skvělý příběh odehrávající se v druhé světové válce. Byla to doba, kdy se děly neuvěřitelná zvěrstva a tak jsem očekávala strhující příběh z této doby. K tomu si přisadila i autorova poznámka na začátku knihy, že příběh byl inspirovaný skutečnou událostí. Říkala jsem si: Páni, to teda bude něco.

Je mi líto, ale jsem příšerně zklamaná. Do první třetiny knihy jsem se vrhla po hlavě, ale postupně mě nadšení opouštělo. Autor to psal stylem, který ve mně nezanechal naprosto nic. Text byl jednotvárný, bez emocí, ke konci jsem četla jak robot slovo za slovem. Poslední třetinu knihy jsem odkládala téměř týden s jasnou vizí jak to dopadne.

Těžko se mi to píše, ale Dempsey postavy nenapsal tak, abych se dokázala do hrdinů vcítit.
Hlavní hrdinka je téměř dokonalá bytost, které vše co si umane vychází bez větších potíží. I přesto, že jsou v nacistickém Německu a ví čeho jsou gestapo i obyčejní lidé schopni, vezme si k sobě do chaty cizince, kterého chce zachránit. To bych ještě pochopila, ale že se mu začne tak brzo svěřovat se svou minulostí na mě bylo už moc. Nehledě na to, že minulost, kterou vypráví je vysvětlena na pár stránkách. Podle mě by si samotná část o působení Franky v Bílé Růži zasloužila minimálně dalších dvě stě stran. Autor to mohl víc rozehrát, stejně tak minulost Johna nalezeného v lese.

Franka působila dost hloupě, když svému bývalému příteli "gestapákovi" řekla, že je zpátky v rodinné horské chatě. Stejně tak, když neměla připravenou dokonalou lež pro svou kamarádku, když šla shánět berle pro Johna. Neustále si opakovala, že nesmí nikomu věřit, ale chovala se opačně.

Na konci se v příběhu objevuje Frančin strýček u kterého přenocuje. Když k němu dorazí gestapo Herr Vogel tvrdí, že hledají jeho vnučku.  Nevím zda to je překladová chyba, tisková chyba, nebo chyba autora. Byla to další zbytečná scéna, která postrádala smysl, děj, zajímavost. Prostě cokoliv co by dokázalo změnit můj názor na tuto knihu.

A to by stačilo, protože nechci dál hanit autorovu práci, kterou si s tím jistě dal. Kdybych byla autorův beta čtenář, nedovolila bych mu knihu vydat dokud nezmění alespoň výše uvedené věci, které mi v knize vadily.

Hodnocení: 40%
Mé hodnocení na ČBDB a databázi knih: ⭐⭐

Chtěla jsem dát jen jednu hvězdu, ale to se mi strašně příčí. Vždy vidím tu práci, kterou si s tím autor musel dát, včetně práce vydavatelství, proto si alespoň ty dvě hvězdy zaslouží.

Musím ještě dodat, že jsem četla hromady kladných recenzí na toto dílko. Na databázi knih má celkové hodnocení 84% a na ČBDB dokonce 89%, takže se nenechte odradit mou recenzí a knihu si přečtěte. Možná s mým názorem budete souhlasit, nebo naopak budete knihu považovat za skvělou.

0 komentářů:

Okomentovat

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Instagram

Poslední recenze

Poslední recenze
Ema Labudová - Tapetář

Categories

Práve čtu

Práve čtu
J. P. Delaney - Ta přede mnnou

Popular Posts

Wishlist

Poslední nákupy

Poslední nákupy
Luxor 1+3 zdarma

Oblíbené stránky

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online, ebooky zdarma, eknihy ke stažení

Blogroll

About

Copyright © Můj knižní svět | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com