neděle 15. září 2019

Zmizelá - Gillian Flynnová

Název: Zmizelá
Originál: Gone Girl
Autor: Gillian Flynnová
Žánr: Thriller, Román
Počet stran: 528


Anotace ze serveru Databázeknih.cz
Zdálo se to jako ideální manželství. Zdání ale může vražedně klamat...

Amy Dunneová zmizela v den pátého výročí svatby. Nick, její muž, byl po sérii nalezených důkazů obviněn z vraždy své ženy. Nick prohlašuje, že nic nespáchal, Amyiny přátelé a zápisky v jejím deníku tvrdí opak. Kdo má pravdu? Jak ji poznat? A pokud je Nick nevinný, kam se poděla Amy?


Tuto knihu jsem měla v knihovničce uloženou už od začátku léta, ale přes časový press jsem se k ní dostala až po několika měsících. Kdybych věděla, že mě tak pohltí vrhla bych se na ní hned.
Kniha je rozdělena do tří částí a krátkých kapitol, což jako čtenář musím pochválit.

V první části jsem opovrhovala hlavním hrdinou Nickem, říkala jsem si, jak taková báječná žena jako Amy mohla skončit s takovým sobeckým a bezcitným (promiňte to slovo) hajzlem? Autorka vykreslila jeho profil bravurně. Předpokládám, že přesně o to jí šlo, aby Nick hned ze začátku působil jako klasický antihrdina. Takže nezbývá než autorce zatleskat.

Ale nenechte se zmást a směle se pusťte do čtení. V druhé třetině knížky zjistíte, že není vše tak jak se zdá na první pohled. Svět Amy a Nicka není jen černobílý. Já byla upřímně šokovaná a musela jsem chtě nechtě pokračovat dál. Četla jsem i ve čtyři ráno, když jsem vstávala do práce, a to většinou nejsem schopná dát dohromady smysluplnou větu natož se soustředit na čtení.

Několikrát se mi během čtení stalo, že jsem knihu chtěla zahodit, protože vyvíjející se zápletka se zaplétala v další zápletku a už jsem chtěla vědět, jak to vlastně je, ale konec byl stále v nedohlednu. Proto si myslím, že autorka mohla třetí část zkrátit.

Samotný závěr knihy ve mně vyvolal rozporuplné pocity. Možná to autorka udělala schválně aby konec nebyl předvídatelný, což pro mě rozhodně nebyl, protože jsem doufala v úplně jiné zakončení příběhu. Ale donutilo mě to přemýšlet o celém ději knihy pořád a pořád dokola, a to je vlastně dobře ne?

Pokud přemýšlíte, jestli si knihu pořídit, nebo na vás čeká v knihovničce, neváhejte a pusťte se do ní. Myslím, že nebudete litovat.


Mé hodnocení: 80%
Mé hodnocení na databázi knih a čbdb: ⭐⭐⭐⭐




0 komentářů:

Okomentovat

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Instagram

Poslední recenze

Poslední recenze
Ema Labudová - Tapetář

Categories

Práve čtu

Práve čtu
J. P. Delaney - Ta přede mnnou

Popular Posts

Wishlist

Poslední nákupy

Poslední nákupy
Luxor 1+3 zdarma

Oblíbené stránky

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online, ebooky zdarma, eknihy ke stažení

Blogroll

About

Copyright © Můj knižní svět | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com