sobota 28. září 2019

Tapetář - Ema Labudová

Název: Tapetář
Autor: Ema Labudová
Žánr: Novela
Počet stran: 183

Anotace
Mladá debutantka stvořila sugestivní a věrohodnou novelu z prostředí severobritského rybářského městečka Whitby v yorkshirském kraji 50. let. Jeho vypravěčem je dvacetiletý příslušník jisté (tehdy zcela automaticky zavrhované) menšiny, jemuž v rychlém sledu po sobě zemřou oba rodiče - příjezd na jejich pohřeb s místní komunitou, zbytkem jeho rodiny a hlavně s ním samým pořádně zamává. Řemeslně brilantně zvládnutá monologická próza má potenciál zabodovat na poli mladé české prózy: postupné odhalování tajemství a pohnutých událostí z vypravěčovy minulosti si nezadá s postupy klasické britské detektivkářské školy, zvláštnost ústřední postavy je zdrojem průběžných překvapení a silné a uvěřitelné emoce související s odlišnými charaktery a jejich složitými vztahy jsou dávkovány s entomologickou přesností.
 Více o knize na www.cbdb.cz

Knihu jsem si objednala ze zvědavosti, protože anotace mi osobně nic moc neřekla.  Jsem překvapená jak bylo dílko složité. Opravdu tleskám autorce a myslím, že se stala vítězkou Literární ceny Knižního klubu oprávněně.

Čekala jsem oddychovou četbu, ale Tapetář byl pravým opakem. I přesto, ale nevím co o téhle knize napsat. Celkově se mi četla špatně. Věty byly místy příliš dlouhé. Přeskakování z přítomnosti do minulosti bylo pro mě nepřehledné a zmatené.

Na druhou stranu se mi líbilo zpracování problematiky dané menšiny, ke které Irving patří, a že to nebylo zřejmé od začátku. Můžete něco tušit, ale opravdu se vám to potvrdí až zhruba v půlce knihy. A to beru jako velký plus.

Nečekejte nějaký velký děj, přeci jenom je to monologická novela. Tady jde spíš o vnitřní smíření se svým životem.

A co vy, už jste četli Tapetáře? Nadpisy jednotlivých kapitol jsou psány ve (podle Google překladače) španělštině. Usilovně jsem přemýšlela proč tomu tak je. Jediný co mě napadá, tak kvůli jeho kamarádovi\spolupracovníkovi Fredericovi, který pochází ze Španělska. Jestli jste už knihu četli, taky vás to zarazilo? 

Kniha si zaslouží místo v mé malé skromné knihovničce. Určitě se k ní ještě vrátím a třeba budu mít na druhý pokus trochu jiný názor, ale teď musím říct, že to zrovna nebyl můj šálek kávy.

Hodnocení: 60%
Mé hodnocení na ČBDB a databázi knih: ⭐⭐⭐

1 komentář:

  1. Názvy kapitol jsou ve španělšitně pravděpodobně protože slečna studuje hispanistiku. Podle mě pravěpodobné spojení.

    OdpovědětVymazat

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Instagram

Poslední recenze

Poslední recenze
Ema Labudová - Tapetář

Categories

Práve čtu

Práve čtu
J. P. Delaney - Ta přede mnnou

Popular Posts

Wishlist

Poslední nákupy

Poslední nákupy
Luxor 1+3 zdarma

Oblíbené stránky

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online, ebooky zdarma, eknihy ke stažení

Blogroll

About

Copyright © Můj knižní svět | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com