neděle 13. října 2019

Chlapec, který rozdával sny - Luca di Fulvio

Název: Chlapec, který rozdával sny
Originál: La Gang dei Sogni
Autor: Luca di Fulvio
Žánr: Světový román
Počet stran: 512

Anotace:
Zaoceánským parníkem přijíždí z Itálie mladá matka s malým synkem, aby si v Americe splnili sen o lepším životě. Jejich naděje však záhy utrpí velkou trhlinu, neboť ve zbídačelém ghettu v newyorské čtvrti, kde se ocitnou spolu s dalšími přistěhovalci z celého světa, určují pravidla brutální gangsteři a jejich poskokové. Pokud tu chce člověk přežít, nesmí měnit zavedená pravidla. Ledaže by měl charisma a neuvěřitelný dar fantazie... Román o velké lásce a houževnatosti snu nás zavádí do Ameriky bouřlivých 20. let 20. století, do prostředí rodícího se filmového průmyslu, rádia, Brodwaye, reklamy, mrakodrapů a luxusních automobilů... Více o knize na cbdb.cz

Čtvrtá říjnová přečtená kniha, která se mi dostala do rukou díky akci v knihkupectví Luxor - 1+3 zdarma. A díky za to! Normálně bych po ní asi nesáhla, protože se mi nelíbí obálka a hlavně ta anotace. Ta mě vůbec nenadchla, ale nakonec jsem ji koupila a je to nejlepší kniha jakou jsem za poslední dobu četla!

První část knihy je vyprávěna ve dvou časových rovinách.
Minulost nám vypráví Cetta a popisuje nám jak připlula roku 1909 do New Yorku z Itálie se svým synem Natalem, který je hned při rozdělování přistěhovalců přejmenován na Christmase. Cetta začne pracovat jako prostitutka. Ze začátku působí dost naivně, ale je to hodná žena a hlavně dobrá matka, která udělá všechno pro to aby její syn byl skutečným Američanem. Časem se zamiluje do Sala - velkého ošklivého chlapa s věčně špinavými rukami.

Současnost je vyprávěna z pohledu Christmase a odehrává se ve 20. letech 20. století převážně v New Yorku. Konkrétně v chudinské čtvrti Lower East Side v přistěhovatelském ghettu na Monroe Street.
Christmase jsem si zamilovala hned od začátku. Jeho mluvu, charakter, mladickou naivitu a schopnost vymýšlet si historky.
Díky řezníkovi Pepovi a jeho fence Liliput vznikne Christmasův gang Diamond Dogs.

V knize se objevuje i vyprávění jiných postav. Autor do příběhu přidává další a další postavy, které postupně představuje. Nejdůležitější z nich pro příběh je ale Ruth. Mladá bohatá židovská dívka, která je brutálně napadena a znásilněna Billem. Když je Ruth napadena, najde ji právě Christmas  se zakrvácenou a nateklou tváří, ale i přesto se v jejich zelených očích naprosto ztratí a na první pohled se do ní zamiluje.

Příběh má několik dějových linek. Autor nám ukazuje život Ruth, Christmase a násilníka Billa. V druhé části se objevují i další postavy, které mají na osud Christmase a Ruth vliv. Život Sala a Cetty je tam už jen okrajově.

Mezi mé nejoblíbenější postavy patří jednoznačně Christmas, protože byl ochotný změnit matematiku kvůli Ruth, která má jen devět prstů. Daroval ji devět květů a přiměl by celou Ameriku, aby počítala do devíti.
Hodný, ale naoko přísný Sal, který neuměl dávat najevo emoce a Christmasovi od mala říkal pochcánku měl v knize strašně málo prostoru a to je škoda, protože pro mě to byl hned druhý nejlepší chlap v celé knize.
Další hrdinové knihy, kteří se mi dostali pod kůži byl Saul a Cyril. Saul byl Ruthin dědeček, který si oblíbil Christmase, díky jeho drzosti. Byl to nerudný starý protivný dědek, ale já ho milovala stejně jako Ruth.
A v neposlední řadě tu máme Cyrila. Černošského skladníka v rádiu, kde začne pracovat i Christmas díky Panu Velkýmu. Cyril nesnáší bělochy, ale Christmas je vlastně Ital, tak mu dá šanci a díky tomu zažijí neuvěřitelné dobrodružství.

To je tak ve stručnosti všechno co by jste měli vědět. Zápletky a situace tu záměrně nepíšu, aby jste byli překvapení až se dozvíte jaké cesty si osud pro hrdiny připravil.
Co musíte vědět je to, že autor píše neuvěřitelně poutavě. Mluva, kterou je to psané vás nikdy nepřestane bavit. V knize se objevují přistěhovalci a ghetta, takže je jasné že o zajímavé názvy nebude nouze.

Doporučuji si při čtení nachystat kapesníčky, protože jsem se u této knihy rozbrečela pětkrát a to nepočítám konec, to už byly vodopády slz.  Ale nebojte u knihy se i zasmějete a rozčílíte. Jednu chvíli jsem naštvaně kroutila hlavou a chtěla jsem dát Christmasovi pár facek. A to je to co na tom miluju! Během pětiset stránek zažijete všechny emoce, dokonce i strach.

Jediný mínus, který kniha má je obálka a jméno Cetta - ze začátku mi dělalo velký problém, nevím jak se to čte, četla jsem to jako Četa což mi přišlo divné, ale nakonec jsem si na to zvykla. Knihu určitě doporučuji, protože každý si v ní najde něco co ho dostane.

Mé hodnocení: 100%
Mé hodnocení na cbdb.cz a na databazeknih.cz: ⭐⭐⭐⭐⭐

0 komentářů:

Okomentovat

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Instagram

Poslední recenze

Poslední recenze
Ema Labudová - Tapetář

Categories

Práve čtu

Práve čtu
J. P. Delaney - Ta přede mnnou

Popular Posts

Wishlist

Poslední nákupy

Poslední nákupy
Luxor 1+3 zdarma

Oblíbené stránky

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online, ebooky zdarma, eknihy ke stažení

Blogroll

About

Copyright © Můj knižní svět | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com