pondělí 30. září 2019

Ta přede mnou - J.P.Delaney

Název: Ta přede mnou
Originál: The Girl Before
Autor: J. P. Delaney
Žánr: Thriller
Počet stran: 344

Anotace
NAPIŠTE PROSÍM SEZNAM VŠEHO,  CO POVAŽUJETE KE SVÉMU ŽIVOTU ZA NEZBYTNÉ. Ta žádost se zdá trochu zvláštní, až nemístně osobní. Že se jí rozhodnou dvě ženy vyhovět, má strašlivé následky.
EMMA - se snaží vzpamatovat z traumatického přepadení a se snoubencem hledá místo, kde by mohla začít nový život. Ovšem žádný z bytů, které navštíví, pro ni není cenově dostupný, anebo se v něm necítí bezpečně. Dokud nenarazí na dům na Folgate Street. Je to mistrovské architektonické dílo - minimalistický design ze světlého kamene a skla se vzdušnými, otevřenými prostory. Dům má ovšem také svá pravidla. Tajemný architekt, který ho projektoval pro svou rodinu, má totiž pro nájemníky celou řadu nařízení a restrikcí - nesmí mít například žádné knihy, ozdobné polštáře či jiné dekorativní předměty, dokonce ani fotografie. Tenhle prostor má totiž své nájemníky změnit - a také to udělá.
JANE - prožila osobní tragédii a také ona potřebuje nový začátek. Když objeví dům na Folgate Street, okamžitě ji uchvátí, stejně jako jeho sice trochu odměřený, ale přitažlivý tvůrce. Brzy po nastěhování se však Jane dozvídá o záhadném předčasném úmrtí předchozí nájemnice - ženě, která jí byla podobná jak vzhledem, tak věkem. Čím více se Jane snaží v onom příběhu rozlišit pravdu od lží, tím více je nucena podřídit se stejným pravidlům, dělat stejná rozhodnutí, stýkat se s těmi samými lidmi a zažívat stejný teror jako ta před ní... Více o knize na cbdb.cz

Anotace toho o knize prozradí dost, takže je těžké napsat recenzi aniž bych prozradila důležité věci.
Pokusím se o to.

Děj se odehrává v domě na Folgate Street a je vyprávěný ve dvou časových rovinách - v minulosti a přítomnosti. Nejedná se o obyčejný dům. Je to dům, který je ověnčený architektonickou cenou a jeho architekt je sebevědomý a okouzlující Edward M. Před tím než si vezme do domu nějakého nájemníka, musí zodpovědět dost rozsáhlý dotazník.

V minulosti nás do příběhu zasvětí hlavní hrdinka Emma, která se do domu nastěhuje se svým přítelem Simonem po tom, co se stala obětí vloupání a sexuálního zneužití.
V přítomností budeme příběh prožívat s Jane, která se snaží začít znovu. Zažila pád na dno, když porodila mrtvé dítě.
Obě dvě se chtějí do domu nastěhovat i přes veškerá pravidla. Vyplní dotazník a dostanou se až k osobnímu pohovoru s tvůrcem domu. Podepíší smlouvu, ve které souhlasí s více něž dvě stě podmínkami. V domě nesmí být například žádné zvířata, děti, knihy, dekorace, fotky a nepořádek.

O charakteru hlavních hrdinek vám už moc neprozradím, protože by jste přišli o to napětí, když se začne ukazovat co jsou vlastně zač.

Na této knize mě nejvíce bavilo to, že jsem celou dobu byla přesvědčená o tom, co se stalo a kdo za to může. Jenomže v půlce knihy mě autor donutil změnit názor a já své přesvědčení přehodnotila a začala obviňovat někoho jiného. To mi ovšem vydrželo jen pár kapitol, protože najednou jsem zjistila, že to bylo vlastně úplně jinak. Před koncem jsem knihu zavřela s tím, že to musím strávit. Ovšem nevydrželo mi to dlouho, protože od tohoto příběhu se prostě nedalo odtrhnout.

Střídání současnosti a minulosti bylo přehledné a krásně do sebe zapadalo. Knihu jsem přečetla za den a půl. Četla jsem i v práci během pauzy, kde kolem mě neustále někdo chodil, mluvil, zvonily telefony, ale já byla natolik ponořená do děje, že mi to vůbec nevadilo.
Stránky ubíhaly jakoby nic a nechybělo napětí. Při popisu vyvrcholení příběhu Emmy jsem byla opravdu vyděšená a napadlo mě, že by to byl skvělý film.

Jediné co musím vytknout, tak to nepřímou řeč, které bylo v knize dost. Občas to bylo zmatené a nevěděla jsem kdo zrovna co říká, ale dalo se na to zvyknout. Kniha je doplněna o psychologické otázky s možnostmi odpovědí, což bylo velmi originální a zajímavé.

Jestli jste tuto knihu ještě nečetli, pusťte se do toho, nebudete litovat. Už jste ji četli? Co se vám líbilo  co naopak ne?

Hodnocení: 80%
Mé hodnocení na cbdb.cz a na databazeknih.cz:⭐⭐⭐⭐



0 komentářů:

Okomentovat

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Instagram

Poslední recenze

Poslední recenze
Ema Labudová - Tapetář

Categories

Práve čtu

Práve čtu
J. P. Delaney - Ta přede mnnou

Popular Posts

Wishlist

Poslední nákupy

Poslední nákupy
Luxor 1+3 zdarma

Oblíbené stránky

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online, ebooky zdarma, eknihy ke stažení

Blogroll

About

Copyright © Můj knižní svět | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com